Przedmowa: Innowacje społeczne między rynkiem a państwem

Preface. Social innovations between the market and the state

do pobrania/download PDF

Norbert Laurisz
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej
Katedra Zarządzania Organizacjami Publicznymi
ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Anna Stronczek
ORCID: 0000-0001-9343-936X
Katedra Ekonomii, Finansów i Zarządzania Środowiskiem
Wydział Zarządzania
AGH Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
ul. Gramatyka 10, 30-067 Kraków
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

DOI: 10.15678/ES.2019.1.01

LITERATURA / REFERENCES

Amin, A., Hausner, J. (red.). (1997). Beyond Market and Hierarchy: Interactive Governance and Social Complexity. Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
Bhattacharya, C. (2013). The Importance of Marketing for Social Innovation. W: T. Osburg, R. Schmidpeter (red.). Social Innovation: Solutions for a Sustainable Future (s. 147–154). Heidelberg: Springer.
Chmielewski, P. (2011). Homo agens. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Czapiński, J., Panek, T. (2015). Diagnoza Społeczna 2015. Warunki i jakość życia Polaków. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
Elmquist, M., Fredberg, T., Ollila, S. (2009). Exploring the field of open innovation. European Journal of Innovation Management, 12(3), 326–345. https://doi.org/10.1108/14601060910974219.
Hausner, J. (2008). Zarządzanie publiczne. Warszawa: Scholar.
Helliwell, J.F., Putnam, R.D. (1995). Economic Growth and Social Capital in Italy. Eastern Economic Journal, 21(3), 295–307.
Janasz, W., Kozioł-Nadolna, K. (2011). Innowacje w organizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Laurisz, N. (2018). Polityka społeczna. Od aksjologii do akceptacji społecznej. Ekonomia Społeczna, 2, 82–89. https://doi.org/10.15678/ES.2018.2.10
Lubimow-Burzyńska, J. (2015). Proces tworzenia innowacji społecznych. W: J. Wyrwa (red.). Innowacje społeczne w teorii i praktyce (s. 72–93). Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Martin, R. J., Osberg, S. (2007). Social entrepreneurship: The case for a definition. Stanford Social Innovation Review, 5(2), 28–39.
Mazzucato, M. (2017). Przedsiębiorcze państwo. Obalić mit o relacji sektora publicznego i prywatnego. Poznań: Wydawnictwo Ekonomiczne Heterodox.
Mikosik, S. (1993). Teoria rozwoju gospodarczego Josepha A. Schumpetera. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Mises, L. von (2007). Ludzkie działanie. Traktat o ekonomii. Warszawa: Instytut Ludwiga von Misesa.
Morawski, W. (2001). Socjologia ekonomiczna: Problemy, teoria, empiria. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Owsiak, S. (2017). Finanse publiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone: America’s Declining Social Capital. W: L. Crothers, C. Lockhart (red.). Culture and Politics: A Reader (s. 223–234). London: Palgrave Macmillan.
Stanisławski, R. P. (2017). Open innovation a rozwój innowacyjny mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
Stiglitz, J. (2012). Globalizacja. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wilkin, J. (2012). Teoria wyboru publicznego. Główne nurty i zastosowania. Warszawa: Scholar.

SUGEROWANE CYTOWANIE / SUGGESTED CITATION

Laurisz, N., Stronczek, A. (2019). Przedmowa: Innowacje społeczne między rynkiem a państwem. W: N. Laurisz, A. Stronczek (red.). Ekonomia Społeczna. Innowacje społeczne (s. 7–12). Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. https://doi.org/10.15678/ES.2019.1.01